Hva betyr det for deg som innbygger?
- Du får samlet post fra det offentlige trygt og gratis på ett sted
- Tilgang til posten din der du er og når du vil
- Varsel på SMS eller e-post når du får brev
- Raskere svar og informasjon fra det offentlige
- Miljøvennlig og kostnadsbesparende for det offentlige
- Post fra private avsendere på samme sted
Hvordan sender kommunen post digitalt?
1. e-boks eller Digipost
For å motta digital post må du opprette en digital postkasse hos enten e-boks
eller Digipost. Du velger den postkassen som passer best for deg.
Postkassene er likestilte og stiller begge strenge krav til sikkerhet. Har du
opprettet en digital postkasse anes brev fra kommunen levert når de er sendt
til din postkasse (Digipost eller e-boks). Disse brevene vil ikke sendes på
papir dersom det ikke åpnes.
Se hvordan du oppretter digital postkasse her
2. Altinn
Har du ikke opprettet en digital postkasse vil du få brev levert digitalt i
Altinn. Hvis brevet ikke blir åpnet i Altinn innen to dager vil du motta brev i posten.
3. Reservasjon
Du kan reservere deg mot kommunikasjon på nett. Du vil da få post fra det offentlige på papir.
Les mer om reservasjon på www.norge.no/reservasjon
Trenger du hjelp eller lurer på noe?
Ved spørsmål – ring oss eller sende en e-post så skal vi hjelpe deg så godt vi kan.
Nome kommune, tlf. 35 94 62 00
Åpningstider man-fred: 09.00 – 15.00
e-post: postmottak@nome.kommune.no