Fra 1. november overtar Skatteetaten ansvaret for skatteoppkreveroppgavene

Fra 1. november 2020 overtar Skatteetaten ansvaret for skatteoppkreveroppgavene som kommunene har hatt. Etter denne datoen er det ikke skatteoppkrever i kommunen. Kemneren i Nome og Midt-Telemark eksisterer derfor ikke lenger.

Hvilke oppgaver blir flyttet

Oppgavene som er overført til Skatteetaten er blant annet behandling av restskatt, til gode skatt, tilleggsforskudd, forskuddstrekk, arbeidsgiveravgift, motregning og utleggstrekk knyttet til skattekrav, kontoutskrifter og attest for skatt og avgift.

Utføring av arbeidsgiverkontroll er også en oppgave som er overført til Skatteetaten.

Les mer om dette på Skattetatens side.

Kontaktinformasjon til Skatteetaten

Tlf: 800 80 000
Postadresse: Pb 9200 Grønland, 0134 Oslo

Annen kontaktinformasjon