Massetesting før skole -og barnehagestart.

Tester kan hentes til avsatte tidspunkt på skoler og i barnehager mandag 3. januar.

Det planlegges massetesting i skoler og barnehager i Nome kommune før skolestart. I barnehagene er det primært de ansatte som testes, men barna får også tilbud. Testene deles ut på skolene og barnehagene til avtalte tider. Det vil ikke være anledning til å hente test for dette på teststasjonen.

Etter juleferien vil det mandag 3. januar deles ut hurtigtester på de enkelte skolene og barnehagene til avtalte tider. Skolestart er 4. januar og det er ønskelig at flest mulig har testet seg før de kommer tilbake på skolen.
NB! Hver skole/barnehage vil melde fra til sine ansatte og foresatte hvor og når tester kan hentes.
Beskjeder om dette kommer når det er avklart på den enkelte skole/barnehage.

Det vil ikke bli utlevert tester på teststasjonen til dette formålet; alle må vente på beskjed fra sin skole/barnehage.

All testing er frivillig.

På grunn av manglende leveranser med tester i løpet av romjulen, er det nå få tester på lager i kommunen, så vi må derfor prioritere ganske strengt.