Styrtregnet har ført til utfordringer og noen stengte veier i kommunen og i kommunene rundt

Er veien rundt deg stengt, hold deg i ro om mulig. Kontakt nødetatene ved behov. Hold deg oppdatert på stengte riks- og fylkesveier på vegvesenet sine hjemmesider.

Nome kommune har satt beredskapsledelse og du kan holde deg oppdatert på status for kommunale veier og annen informasjon på kommunens hjemmeside eller på facebook.

Barnehager og skoler holder åpent. Kontakt skolen dersom det er utfordrende med skyss.

Liste over kommunale veier som er stengte

• Hellestadvegen er ikke fremkommelig, utbedres i løpet av ettermiddagen/kvelden
  • Suvdalvegen - stengt/avskåret ved flom – 11 adresser innestengt
  • Kleppevegen - stengt fra Norheimsiden første 100 m – ingen innestengt
  • Holteheia - deler av strekningen stengt - ingen innestengte

Liste over kommunale veier med utfordrende fremkommelighet

• Bergvinvegen - skade i vegbanen - kjør varsomt
  • Sannesvegen - delvis rast 100 meter etter avkjøring RV 36. Åpen for personbiler - følg skilting
  • Straumevegen - skade i vegbanen - kjør varsomt
  • Prestegårdvegen - skade i veibanen - kjør varsomt
  • Bjørndalen - framkommelig
  • Søvedalen - framkommelig

Veier som er åpnet igjen: Hantovegen

Det er generelt mange skader på kommunale grusveier, så kommunen oppfordrer til å kjøre etter forholdene. Vi starter nå opp med reparasjon av de veiene som ikke er farbare, eller står i fare for stenging.