Vinterferie – med korona

For de som skal ha vinterferie blir den nok litt annerledes i år, med korona-hensyn. Vi minner om hva som gjelder, både nasjonalt og lokalt. Dersom du skal ut å reise er det viktig at du setter deg inn i hva som gjelder der du skal oppholde deg.

Dette gjelder i Nome

Nome kommune følger de nasjonale anbefalingene og tiltakene. Kommunen/kommuneoverlegen har IKKE anledning til å innføre lettelser eller gi dispensasjoner fra disse, men kan innføre strengere tiltak dersom det er nødvendig. Vi har heldigvis lavt smittetrykk, og er takknemlige for at vi har innbyggere som tar smittevern på alvor.

På plakaten under ligger en oppsummering av de gjeldene nasjonale tiltak, klikk her for stor utgave. (PDF, 382 kB)

Rådhuset er åpent for besøkende fra mandag 22. februar, møte med saksbehandlere må være avtalt på forhånd. Hjemmekontor anbefales fortsatt for alle som har mulighet til det.
Finn telefon og e-postadresse til ansatte her.

HUSK:
- vask hender
- hold avstand
- hold deg hjemme hvis du er syk

Plakat nasjonale retningslinjer - Klikk for stort bilde